
MÚSICA | V Cicle de música de Cambra dirigit per Maria Canyigueral
abril 24 / 20:00
Dijous 24 d’Abril | 20:00 h
V Cicle de Música de Cambra del Teatre de Sarrià
Dijous 24 d’abril, 20h
Somnis melodiosos: mosaic de fantasies
KEBYART
Obres de J. P. Rameau, C. Schumann, W. Albright, Joan Pérez Villegas/M. Ravel
En el quart concert del V Cicle de Música de Cambra al teatre de Sarrià, sota el títol Somnis melodiosos:mosaic de fantasies, els KEBYART, quartet de saxofons, ens transportan a l’univers lliure i somniador de J.P. Rameau, C. Schumann, W. Albright i Joan Pérez Villegas/M. Ravel.
Xavier Chavarria, periodista i crític musical, ens acompanyarà amb els comentaris i introducció del concert.
Alliberades de les regnes de la forma musical, les fantasies exploren, des de la franca imaginació
del compositor, un món on la pròpia personalitat del gest musical surt a primer pla, sovint ratllant un caràcter improvisador.
Entre els segles XVI i XVII, els consorts de viola a Anglaterra es van convertir en el vehicle ideal perquè compositors com William Byrd, Orlando Gibbons, Matthew Locke i Henry Purcell escrivissin peces fantasia d’un domini aclaparador en la seva imitació motriu.
Més tard, la fantasia va ocupar un lloc central en els compositors romàntics, sobretot en el cas de Robert Schumann. Però la música de Clara Schumann, la seva dona, també apel·lava sovint a aquest caràcter volàtil de la música, tan estretament lligada a la ideologia del romanticisme. Les seves 4 peces fugitives op. 15 són una declaració d’intencions en aquest sentit des del mateix títol.
Ja en els nostres temps, el nord-americà William Albright gaudeix del seu llenguatge musical personal en els seus Fantasy Etudes per a quartet de saxos, que es basen en referències i inspiracions eclèctiques.
Per acabar, s’ha volgut encarregar una fantasia lliure sobre la música del compositor francès a Joan Pérez-Villegas, un músic que igual que Ravel encarna el paradigma de la creativitat.
PROGRAMA
Suite en mi menor RCT 2 de les pièces de clavecin avec une mèthode (selecció), JEAN PHILIPPE RAMEAU (1683-1764)
Arr. Kebyart
Peces fugitives Op. 15, CLARA SCHUMANN (1819-1896)
Arr. Kebyart
Larghetto
Un poco agitato
Andante espressivo
Scherzo
Fantasy Etudes, WILLIAM ALBRIGHT (1944-1998)
Prelude – Etude n.1 “A Real Nice number”
Etude n.2 “Pypes”
Etude n.3 “The Five for Steve”
Etude n.4 “Phantom Galop”
Etude n. 5 “Harmonium (Heiliger Dankgesang)”
Etude n.6 “They only come out at night”
Debout, Maurice! (2024),
JOAN PÉREZ-VILLEGAS (1994) / MAURICE RAVEL (1875-1937)
BIOGRAFIA
Pere Méndez – Saxo Soprano
Víctor Serra – Saxo Alt
Robert Seara – Saxo Tenor
Daniel Miguel – Saxo Baríton
“Un quartet no només sincronitzat fins a l’extrem i en pleníssima forma interpretativa, sinó també uns músics capaços de traspassar la perfecció tècnica per arribar a la comunicació musical”. Revista Musical Catalana. Palau de la Música, 3/11/16
Nascut a Barcelona el 2014, Kebyart és una de les agrupacions més prometedores de l’escena musical actual . Aquests quatre talentosos músics comparteixen una passió infinita per la música de cambra i el desig de portar aire fresc a la manera de transmetre la música clàssica. El seu esforç per transformar les seves actuacions en una experiència singular resulta en una posada en escena enèrgica i dinàmica , elogiada pel públic i la crítica especialitzada. La firma inconfusible de Kebyart es reflecteix en una visió creativa sobre el repertori construïda a partir de tres eixos: la literatura original, el compromís amb la nova creació i els arranjaments propis sobre un ampli ventall d’estils.